ДН біологія 9А клас


17.03.20.
Тема уроку. Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін.


 Перегляньте відео
 2.Опрацюйте матеріал підручника § 40
3.Запишіть в робочий зошит табл.1-2( бажаючі можуть доповнити графу приклади власними спостереженнями)

 

«Форми природного добору».

Ознака
Стабілізуючий
Рушійний
Розриваючий
Умови дії середовища
Постійні
Змінні
Змінні
Вплив на фенотип
Сталий
Поступово
змінюється в
певному
напрямку.
Перевагу
мають
особини з
крайніми
проявами
ознак.
Результат
Звужується
норма реакції
Поява нових
пристосувань
Поліморфізм
Приклад
Обтічна форма
тіла у риб,
розміри частин квітки
Індустріальний
меланізм у
метеликів  березового
п’ядуна
Острівні
комахи,
весняна  (світла) та
літня (темна)
форми
метелика
рябокрилки
мінливої.


Бажаючі перевірити себе виконайте тест:

 Виберіть вірні твердження.
1. Наслідком дрейфу генів може бути зміна генетичної структури популяції.
2. Ізоляція може виникнути через різні строки розмноження особин одного виду.
3. Дрейф генів має пристосувальний характер.
4. Популяції мають високу адаптивну здатність до умов довкілля.
5. Синтетична гіпотеза еволюції пояснює механізми еволюції всіх видів живих організмів.
6. Різні фактори довкілля діють на генотип.













19.03.20

Тема уроку Механізми видоутворення

Перегляньте відеоурок  https://www.youtube.com/watch?v=lHozysevEfA


1.      Географічне видоутворення (перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=N1t3nta1PMQ&t=15s, зробіть висновки).
2.      Екологічне видоутворення (перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=WAl-Q6tFSnk, зробіть висновки).
Проаналізуйте відомості з відеофрагментів, порівняйте географічне та екологічне видоутворення( таблицю заповнити в робочому зошиті)
Ознака
Видоутворення
географічне
екологічне
З якими територіями пов’язане?


Які форми ізоляції діють?


Якими шляхами здійснюються?


Приклади




 Для закріплення матеріалу виконайте інтерактивні вправи:

 https://learningapps.org/3466627


31.03.20

Тема уроку. Еволюційні фактори.Механізми первинних еволюційних змін.Теорія Ч.Дарвіна 

1.Перегляньте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=KHYfsGTVACY&list=PLwoQuBQSt2ivci6K9QNo2Kg2mWd3aWyhU&index=21&t=12s
2.Опрацюйте схеми (запишіть у робочий зошит)

Дізнайся самостійно і розкажи іншим ( завдання виконується за бажанням):  поясни   виникнення довгої шиї у жирафа з погляду природного добору

Пройдіть тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=314998

Перейшовши за посиланням у форму введіть власне прізвище та ім'я і натисніть кнопку ПРИЄДНАТИСЬ. Далі обирайте варіанти відповідей.Успіхів!!!




01.04
Тема уроку. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.

 1.Перегляньте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=pXIVVGyMFf0
 2.Опрацюйте параграф 44, письмово -№10-12 с.241)

Пройдіть тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=962345

07.04.
Тема уроку. Еволюція людини. Етапи еволюції людини.
1.Перегляньте відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=QpktQ_4JOv4
2.Опрацюйте параграф 45, письмово тести 1-5 с.245)

Пройдіть тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=177607



08.04.
Тема уроку. Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя


Завдання 1. Для початку роботи перегляньте відео за посиланням:https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=MkI9HmLA7W0&feature=emb_logo
Завдання 2. Занотуйте в робочий зошит основні тези.
Завдання 3. Опрацюйте § 46 Продумайте усно відповіді на питання в кінці параграфа (ст. 251).
Завдання 4. Випишіть у робочий зошит значення ключових термінів та понять, які зазначено у  параграфі.
Завдання 5. Для кращого засвоєння перегляньте відео (завдання 1) повторно.

 14.04.20  
Тема уроку.Узагальнююче заняття з теми

«Еволюція органічного світу»
Завдання 1. Повторіть § 40 - § 46.
Завдання 2. Зайдіть на сайт за посиланням   https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=305789  
і виконайте на сайті тестові завдання.

15.04.20
Тема уроку. Основи еволюційної філогенії та систематики. Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти.



Завдання 1. Опрацюйте § 48. Зясуйте значення ключових термінів та понять, завчіть.
Завдання 2. Продумайте усно відповіді на питання в кінці параграфа (ст. 262).
Завдання 3. Стислий конспект теми (записати в зошит, вивчити)

Таксон (від латин. taxon; від грец. tάξις «порядок, пристрій, організація») — група в класифікації, яка складається з дискретних об’єктів, що об’єднуються на основі спільних властивостей і ознак.

Основні систематичні категорії
Рослини
                      
Вид
Рід
Родина
Порядок
Клас
Відділ
Царство
Домен


Тварини

Вид
Рід
Родина
Ряд
Клас
Тип
Царство
Домен

Філогенез, або філогенія (грец. φῦλον, phylon — плем’я, раса і грец. γ ενετικός, genetikos — має відношення до народження) — історичний розвиток організмів.
Філогенією (філогенетикою) також називають науку, яка досліджує історичний розвиток організмів.
Філогенетичне дерево (еволюційне дерево, дерево життя) — це схематичне зображення еволюційних зв’язків між різноманітними таксонами, які мають спільного предка.

Завдання 4. Для кращого засвоєння рекомендую заповнити таблцю:

Таксон
Організми, якими представлений
Приклади
Особливості
Віра



Археї



Бактерії



Еукаріоти





21.04.20
Тема уроку. Неклітинні форми життя: віруси.
Завдання 1. Опрацюйте § 48. Зясуйте значення ключових термінів та понять, завчіть.
Завдання 2. Продумайте усно відповіді на питання в кінці параграфа (ст. 263).
Завдання 3.  Виконайте практичну роботу №4 (підручник с. 263) у робочому зошиті.
  

22.04.20
Тема уроку.Огляд основних еукаріотичних таксонів

Завдання 1. Опрацюйте § 49. Зясуйте значення ключових термінів та понять, завчіть.
Завдання 2. Продумайте усно відповіді на питання в кінці параграфів (ст. 267-268).
Завдання 3. Для кращого засвоєння рекомендую тезисно виписати особливості кожної групи організмів , окремо рослин, тварин, грибів. Не пишіть багато, лише головне.

28.04
Контрольна робота .Еволюція органічного світу.Біорізноманіття.
 Пройдіть тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=808731
Увага!!! Форма відкрита до 20 травня.   

05.05
Тема уроку.Екосиситема. Різноманітність екоситем.
1.Перегляньте відеоурок
 2.Пройдіть тест https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=668972
Увага ! форма для тестування  активна до 14 травня


06.05
Тема уроку.

Харчові зв'язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах
1.Перегляньте відеоурок

  2.Пройдіть тестування https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=774967


12.05.
Тема уроку.Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.

1.Перегляньте відеоурок
2.Перегляньте презентаціюhttps://www.slideshare.net/ssuser296d561/9-233339774?ref=https://uroky.com.ua/biotychni-abiotychni-antropichni-faktory/
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 53. Чому у африканській саванні ключовим видом є слон, а не лев, наприклад?

13.05.
Тема уроку. Стабільність екосистеми та причини її порушення
1.Перегляньте відеоурок

 Домашнє завдання: закріпити тему “Стабільність екосистеми та причини її порушення” завданнями відповідного розділу у вашому підручнику. ( параграф 54)


19.05.
Тема уроку.Біосфера як цілісна система.захист і збереження біосфери.

1.Перегляньте відеоурок
2.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 55-56
Чому не рекомендують сіяти/садити одну культуру на одному місці кілька років поспіль?

3. Пройдіть тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=846052



20.05.
Тема уроку.Поняття про селекцію.Виведення культур рослин.Методи селекції тварин.
1.Перегляньте відеоурок.

2.Опрацюйте параграфи 58-59










.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Музика

Пригоди кисню